#

Bretonul

October 16, 2017 Comments (1) Views: 964 SPICY

TrollywoodStops: Alba & Deva

Ieri a fost duminică. Ziua în care slujitorii Domnului se odihnesc. Turneul Trollywood, însă, a continuat. A continuat cu un şir de premiere pentru mine.
N-am avut niciodată două lansări de carte în aceeaşi zi. Şi evident, n-am avut niciodată două lansări în aceeaşi zi, în oraşe diferite. Mai mult, n-am avut niciodată două lansări pe zi, în oraşe diferite, pe care nu le-am vizitat niciodată în viaţa mea până acum.

La Alba Iulia am ajuns la ora 13. Era o zi caldă, frumoasă, ai fi jurat că e august. Gazda noastră de la Framm’s Cafe, Mihaela, ne-a întâmpinat cu o căldură şi o afecţiune care ne-a topit.
Framm’s e un club aerisit, luminos, artsy, cu două terase, una în faţă şi una în spate. E şi galerie de artă, artiştii sunt invitaţi mereu să expună, free of charge, pentru că proprietarii cred în importanţa culturalizării maselor. Se vede că e opera unor oameni care au călătorit mult, au băut prin cafenele boeme cu specific multimedia şi au transpus ceea ce au experimentat la ei acasă.
M-am machiat în articolul de handmade al Mihaelei şi m-am împrietenit cu pisica ei. Cum ziceam, mi-e un dor crâncen de a mea.

Apoi, ne-am plimbat prin Alba Două ore. Alba Iulia nu e populară printre turişti ca Sibiul şi Clujul, şi tocmai de aceea, lumea nu ştie că acest oraş este, pur şi simplu, incredibil de frumos. Un mix de vestigii romane, arhitectură medievală şi ethnic melting pot. O lecţie de istorie în sine. Ruse ne şcolea: “Aici a venit Mihai Viteazul, şi localnicii l-au aşteptat cu pâine şi sare. Pentru că shaorma încă nu se inventase”. La faza asta, m-a surprins: “Bravo, bă, se pare că a început să-ţi crească un simţ al umorului”.

Lansarea de la Alba Iulia a fost liniştită, solară, calmă şi caldă, exact ca localul Framm’s şi exact ca locuitorii acestui oraş în care plănuiesc să-mi petrec o viitoare vacanţă.

Apoi, de cum am terminat de băut un suc, să-mi răcoresc gâtul, am sărit din nou în maşină şi ne-am îndreptat spre Deva, unde prietena mea, jurnalistul şi omul de televiziune Anamaria Nedelcoff mi-a organizat o lansare fancy, la Hotel Deva, în colaborare cu televiziunea locală Replica – Info HD.

Anamaria a gândit o lansare dinamică, în stil talk show, smart şi fără complimente inutile. Întrebările ei erau ba susţinătoare, ba provocatoare, şi rezultatul a fost un eveniment cu adevărat palpitant, în care publicul nu s-a plictisit, n-a jucat Candy Crush şi nu a dat mesaje pe Tinder şi pe Grindr.
Poze de la lansare, mâine.

După lansare, ne-am dus acasă la Ana, am băut must până am reuşit să ne inducem somn, pentru că a doua zi, aveam invitaţie amândouă la matinalul devean Cea mai bună dimineaţă. Deşteptătorul de la ora şase mi s-a părut cea mai sinistră abominaţie la adresa omului. Am dat cafeaua pe gât ca pe apă şi mi-am făcut cel mai prost makeup din istorie.

Acum, am revenit la Hotel Deva, mănânc ouă prăjite cu virşli (versiunea locală a crenvurştilor), beau cafea fără zahăr şi mă pregătesc să vizitez Cetatea Devei.

Următoarea lansare va fi mâine, pe 17 oct., la Cuib d’Arte din Timişoara, la ora 19.30.

Ce le-a fătat mintea
Sharing is caring!Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInPin on PinterestShare on Reddit

One Response to TrollywoodStops: Alba & Deva

1. Hussar says:

misto si curatel oras Deva (acolo m am nascut) ma bucur ca ai trecut pe acolo. i os la dracu ‘ praznic intro regiune cu dealuri sterpe, maracini si livezi monotone de maslini iaca m a cuprins nostalgia dupa padurile zonei, Cetate si liceu Decebal..