Îl susțin pe Jador

Nu, nu îmi place în mod special Jador, și nu, nu îmi place muzica lui. Și nu, nu am nimic cu manelele, ci cu un anumit stil de a le interpreta.

Asta o punctez din start, pentru că, dacă îmi apar gigeii cu da, ești o manelistă nenorocită c***ă, nici măcar nu mă complic să bag p în mamele lor, că nu vreau zucc pe page. Dacă o arzi pe pagina mea şi încă nu ai prins ideea că a) cu Lorena se vorbeşte civilizat b) o acuzi pe Lorena de incultură când scrii măcar pe un sfert ca ea, îmi pierzi spaţiul şi timpul degeaba, iar eu îmi preţuiesc spaţiul şi timpul.

Ce i s-a întâmplat lui Jador?

Jador a vrut să ţină concert în Timişoara. Care, se ştie, e o importantă bază de manelişti. Poate şi de la influenţa turbo folkului sârbesc vecin şi prieten, poate şi pentru că timişorenii sunt natural veseli şi puşi pe glume, de zici că sunt perpetuu sub influenţa a două pălinci, muzica de petrecere e ADORATĂ în Timişoara.

După cum arată milioanele de vizualizări de pe toate clipurile lui Jador, omul e iubit de popor. Şi detestat în egală măsură, pentru că nu există succes fără invidie. Cert e, însă, că Jador are milioane de fani. În timp ce podcastul meu cel mai vizionat, cel cu Maia Morgenstern, a făcut un modest 33.000 de vizualizări. Aici, poate îl ridicaţi la 34.000.

Nu e vina nimănui că ăştia suntem ca naţie. Ne bulucim cu milioanele la manele, dar abia o minoritate modestă vizionează un interviu cu unul dintre actorii cei mai prestigioşi ai României. Ăştia suntem, şi indiferent cât kk va mânca gigel în comentarii la acest articol, gigel va vedea maneaua lui Jador şi nu podcastul meu. Iar această ipocrizie este OFTICANTĂ CU SPUME.

Acelaşi gigel va ignora o cronică de film sau de spectacol pe acest site, dar dacă scriu un text despre plăcerile cunilingusului, se va înfiinţa prompt în secţiunea de comentarii să mă facă c***ă şi să ţipe că un bărbat adevărat nu dă limbi.

Măcar, recunoaşteţi, în plm, că sunteţi o naţie de manelişti inculţi şi libidinoşi, şi terminăm bâlciul. Dar nu. Noi suntem o naţie de manelişti inculţi şi libidinoşi cărora le e ruşine că sunt manelişti inculţi şi libidinoşi, drept care, comportamentul nostru e ca al europarlamentarului ungur mare familist conservator antiLGBT surprins în flagrant la Bruxelles într-o orgie cu 25 de armăsari horny. Nu unul, nu doi, nici măcar zece. Imaginaţi-vă de câtă musculatură inghinală e nevoie să faci faţă la atâția combatanți, şi cât exerciţiu (de echitaţie) a prestat acest tataie să ajungă la performanţa asta.

De ce cea mai notabilă chestie pe care am făcut-o e o reclamă la videochat? Pentru că e singurul subiect care chiar îi interesează pe români. Dacă fac un performance artsy pe tema nemuririi sufletului, o să vând 30 de bilete. Dacă fac spotul femeile de două ori mai independente şi de opt ori mai pline de bani, o să rup internetul în două.

Filarmonica Banatul e o sală disponibilă pentru închiriere. Exact ca Sala Mare a Teatrului Naţional Bucureşti. Şi eu şi voi le putem avea pentru o seară, dacă decartăm bănetul. Aşa s-a ajuns la împărţirea de fiţuici naziste la Dan Puric.

Jador e genul de artist suficient de popular să închirieze sala Filarmonicii Banatul, să plătească cât se cere şi să şi facă profit pe urma numitei seri. Altfel, se lăsa invitat la vreo cârciumioară boemă timişoreană, lua cât îi propunea patronul şi nu-şi bătea capul cu organizare, vânzări de bilete, contabilitate, afişe, tot tămbălăul din jurul unui eveniment.

Iniţial, direcţiunea a acceptat banii – şi de ce să nu spunem adevărul, banii erau much needed pentru că, după doi ani fără spectacole, toate instituţiile de cultură din România sunt rupte de foame şi sever subfinanţate. Organizatorul, mizând pe sală, a tipărit afişe, bilete, a început reclama şi promovarea. Alte cheltuieli.

Dar ce să vezi, cu acordul deja dat (nu ştiu dacă a existat deja un contract semnat, sau s-a practicat mica înţelegere, lasă, bă, că semnăm când ajungem, să nu mai plimbăm hârtii), direcţiunea s-a sucit brusc în momentul în care lumea a început să ţipe şi, stai aşa, nu mai aveţi sală. Dezminţim tot.

Ca evenimentac, nu pot decât să empatizez profund cu Jador. A f***t deja o gălăgie de bani pentru ceva ce se anulează, pentru că c***ele alea bătrâne şi ipocrite de la direcţiune nu pot asuma că au deja un angajament.

Genul ăsta de răzgândire pe deals deja stabilite, care te lasă pe tine, artistul, şi cu efortul făcut, şi cu banii luaţi, e umilitor şi incalificabil de frustrant. Been there, păţit that, şi am un dispreţ mai mare pentru un c***t de om care se suceşte cum bate vântul, pe banii şi munca altuia, decât pentru un cântăreţ de manele.

Există două variante.

A) Jador are deja contract semnat, şi atunci va recupera în instanţă toate pagubele, ceea ce sper să se întâmple.

B) Jador a mers pe încredere şi s-a apucat să arunce cu banii în eveniment doar pe bază de acord informal, ceea ce e naşpa-aiurea-cam-nasol pentru el. Dar e şi învăţătură de minte. Nu mişti nimic fără contract în ţara asta de ţepari ordinari. Indiferent cine mă contactează şi cu ce promisiuni exorbitante, nu scriu nici măcar o literă fără un contract şi fără un avans solid, pentru că, în ţara asta de cutre şi japiţe, nu poţi avea încredere în aproape nimeni.

Faptul că a existat iniţial un angajament – nu ştim dacă s-a semnat un contract sau nu, dar a existat un angajament, pe baza căruia s-a făcut cheltuiala de până acum – apoi acest angajament a fost anulat aşa, pur şi simplu, nu vorbeşte despre Jador. Ci despre neprofesionalismul şi iresponsabilitatea direcţiunii Filarmonicii Banatul.

Dacă li se pare că se pot purta astfel, doar pentru că interpretul e de etnie romă, ei bine, e un caz de discriminare şi rasism. Atâta timp cât omul plăteşte sala cu suma pe care ar plăti-o David Garrett – presupunând că David Garrett ar concerta la Timişoara şi presupunând că ar exista suficienţi timişoreni care să ştie cine e David Garrett – o gazdă profesionistă e datoare să îl trateze exact ca pe David Garrett.

Că e proastă muzica?

Asta deja e treaba plătitorului de bilet să decidă.

Dar dacă Jador îţi plăteşte suma pentru care dai sala cu chirie, a lui e pierderea dacă publicul nu vine, nu a ta.

Sper din inimă ca Jador să-i plimbe prin tribunale şi să-i usuce în despăgubiri. Pentru toţi băşiţii care s-au răzgândit pe banii mei şi m-au lăsat cu găuri în buget şi cu proiecte nefinalizate, doar pentru că au putut şi doar pentru că îi torturau impresiile de superioritate.

***

Dacă v-a plăcut acest text, puteți susţine activitatea siteului cu o donaţie. Aici.

***
Vrei să mă urmăreşti în social media? Îmi poţi da like pe Facebook, follow pe Twitter şi Instagram, subscribe pe YouTube.

***

Ascultă Jet pe Spotify, cumpără piesa pe iTunes sau pe Amazon Music.

Ce le-a fătat mintea

You may also like...

6 Responses

  1. Morbo says:

    E rasism anti-manelismul asta patologic. Una e sa nu-ti placa un tip de muzica, alta e sa-l interzici. Tiganii ar trebui sa ia foarte in serios curentul asta anti manele care exista de cand au aparut manelele de succes si sa faca scandal monstru de fiecare data cand vin unii cu fantezii de interzicere. Pentru ca nu e singurul tip de muzica care nu place unora dar e cel mai persecutat.

  2. Dana says:

    Buna Loredana,am citit ce ai scris ,nici eu nu sunt fan manele..dar de cand cu aceast,,scandal,,chiar am vrut sa vad opinia mai multor oameni si sa imi spun in sinea mea daca toata tevatura asta are rost…dar se pare ca parerile sunt impartite asa ca pot sa spun si eu doua cuvinte. Asa cum bine spui aceste Patrimonii ale Statului sunt de inchiriat pentru evenimente,dar nu pentru acest tip de muzica😔Cu parere de rau ai auzit ca manelisti consacrati(Vijelie,Minune…etc..)sa inchirieze Filarmonica sau Opera Romana pentru concerte? Se pare ca punem Opera,Concerte Simfonice,Colocvii,Seminare la un loc cu manele😔Maneaua este muzica de petrecere,unde bei ceva,dansezi…ia fa o scanare imaginara si vezi cum s.ar desfasura un astfel de eveniment in aceste Patrimonii😔Erau atat de multe locatii mari ce ar fi primit cu bratele deschise acest eveniment,dar aici nu a fost vorba de ,,spaga,,cel ce l.a ametit pe Jador ca v.a canta acolo,a crezut ca banii vorbesc mai presus decat valoarea si asta a durut.Acum imi cer scuze daca deranjez pe cineva cu ideea mea dar sper sa putem intelege si sa facem diferenta dintre genuri,fiecare are loc pentru tot dar sa nu incercam sa ii aducem pe toti la acelasi tipar. Cu respect Dana.

  3. Toma canja says:

    …..să fi cumpărat..SALA..CU TOTUL !.
    .( cum au procedat o mulțime de BRONEȚI..!..PE VRDMEA CUI CIUHANDU..A LUI ROBU…!..)

  4. Mr. S says:

    Vorbesti in necunostinta de cauza. “Artistul” in cauza a început să vanda bilete, el neavand nici macar o intelegere verbala cu reprezentantii filarmonicii pentru inchirierea spatiului. Si cum fac cei din etnia lui, sunt buni doar sa tipe in gura mare cand nu le convina ceva.

    • Lorena Lupu says:

      asta e versiunea lor de acum. în versiunile inițiale, aveau înțelegere verbală, dar nu aveau contract. abia când au auzit că și acordul de voință obligă, subit n-au mai avut.

  5. Cineva says:

    Daca un om e anti-manele, nu inseamna ca e si anti-tigan. Eu sunt profund anti-manele, dar n-am cum sa fiu anti-tigan (si nici n-am fost vreodata), macar prin prisma faptului ca am avut o relatie de lunga durata cu o fata / femeie tiganca, un om absolut superb (vin aici cu o completare – notiunea de “tiganca / tigan” NU este o jignire sau o insulta – spun asta pt ca stiu chiar de la ei – multi dintre ei se apeleaza asa, este pur si simplu o alta denumire cunoscuta, alaturi de cea de “rromanes”.
    Ref la “calitatea” manelelor, da, prind la romani, din pacate, pt ca de multe ori atat ii duce capul pe anumiti oameni. Non-valorile, banii, averile, casele (palatele ?) prind intr-o natie umilita de ani si ani de saracie. Singura posibilitate sa nu mai avem manele ar fi (re)introducerea unei cenzuri puternice pe toate canalele mediatice impotriva promovarii / difuzarii unor informatii / emisiuni de prost-gust care sa influenteze societatea in directia gresita (daca se poate mai rau decat deja este).
    Din pacate, cenzura de acest gen nu este posibila, atat din cauza unui popor spalat pe creier de asa-zisa “democratie / libertate'” provenite din UE, cat si a poftei insatiabile a oamenilor pt prostul gust.
    In Vest este aceeasi situatie, doar ca putin diferita. La David Garrett, Il Volo, Jonas Kaufmann, chiar si Andre Rieu merg foarte putini in raport cu majoritatea vulgului care vor prefera oricand sub-valori de tipul Dua Lipa, Rihanna, Lady Gaga, etc (cu mentiunea ca aceasta din urma totusi stie muzica, cel putin pian).
    Tiganii au muzicieni foarte buni, au talentul in sange, cum s-ar spune – cei mai buni lautari provin de la ei – iar asta e valabil in multe tari unde sunt tigani, inclusiv Rusia, Serbia, etc.
    Personal, am avut norocul (si, sincer, o consider o onoare) ca am cunoscut tigani foarte buni la suflet, foarte umani / omenosi de la care, frankly, ar avea multi romani de invatat. Cat despre manele / manelisti….Dumnezeu sa-i ierte :))))))))
    Ref la Jador, daca a pierdut bani, indiferent de stilul sub-cultura / sub-muzical promovat, nu pot decat sa empatizez cu el. Lorena spunea despre Romania, dar tepari si cutre sunt peste tot in lume, inclusiv in tarile cu o puternica industrie muzicala, gen SUA si UK. In mod sigur, in RO nimic nu se face fara hartie semnata, stampilata si parafata de toate partile implicate.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Trollywood

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading