“Imaginea ţărişoarei noastre”

Disclaimer: Textul care urmează va avea un conţinut ridicat de pulă. Care are probleme  cu pula, rog x din colţ. Exerciţiile de constatare a evidentului pe un ton surprins, gen: “Oh, scrii cu pulă, vaaai, ce urât” se răsplătesc cu mui anticipate. Ţi-a trecut doar prin gând să mă dăscăleşti că fetele cuminţi nu scriu cu mui? Consideră că ai supt deja basculanta de pule de rigoare. 

Azi, după Poziţia copilului, conferinţă de presă. Lumea, tăcută, savura emoţia postfactum. Şi se trezeşte din curul sălii un retardat sinistru să întrebe: “Dar de ce faceţi numai filme care strică imaginea ţărişoarei?”

Am tăcut, pentru că eram încă sub impactul emoţiei. Dar acum, că-s doar sub impactul a două beri, promit solemn: DACĂ VREUN RETARDAT DE ZIARIST MAI ADUCE ARGUMENTUL IMAGINEA ŢĂRIŞOAREI ÎN ACEEAŞI SALĂ CU MINE, ÎI FAC POD DE PULE PÂNĂ ÎNAPOI ÎN GRĂDINIŢA DE HANDICAPAŢI DE UNDE L-AU SCĂPAT. Asumaţi-vă asta. Nu mă invitaţi la conferinţe de presă dacă nu vreţi să se întâmple asta.

Orice om care a depăşit propoziţia “Ana are mere” în abecedar ştie că o operă de artă se face atunci când pe autor îl presează o anumită  poveste şi simte nevoia s-o spună. Numitul autor nu e Elena Udrea, să facă frunză şi să-ţi promoveze ţie imaginea bună a ţărişoarei. Simpla presupunere că ar fi aşa merită o ghirlandă de sloboz pe amigdalele celui care a venit cu inepţia.

Deci, omul are de zis povestea care-l interesează pe el. INDIVIDUAL. De obicei, un context. INDIVIDUAL ŞI ĂLA. Cu nişte personaje. INDIVIDUALIZATE. Numai un cretin care respiră pe cur şi se cacă pe nas poate deduce că “toţi românii e hoţi”, “toţi românii e curve” şi “toţi românii e cretini”, din mesajul unui film. Aşa, mai mult strică el imaginea ţării, insinuând prin această întrebare că toţi jurnaliştii dau cu stângu-n dreptul şi beau apă pe urechi de oligofreni ce sunt.

Frate, nimeni n-a văzut vreodată Gangs of New York şi şi-a zis în secunda a doua: “Uite, o poveste cu care porcul de Scorsese strică imaginea Statelor Unite”. Nimeni n-a văzut À bout de souffle şi şi-a zis “Tulaai, cum strică Godard imaginea Franţei”. Nimeni n-a văzut Salo / Cele 120 de zile ale Sodomei şi a început să se cace pe sine împrăştiat, că Pasolini poceşte magnifica imagine a Italiei. Numai voi trebuie să fiţi lepre sinistru  de retardate şi să rataţi taman esenţialul, şi anume ideea că arta nu trebuie să construiască o imagine la modul “România e toată perfectă”, ci la modul “Uite ce artişti buni şi expresivi avem”??

Apoi, dragi cretini: orice formă de artă care porneşte de la un story trebuie să aibă în centru nişte oameni cu o problemă. Dacă oamenii sunt hepi, serafici, şi nici în cur nu-i doare, de ce să te uiţi la ei două ore? Povestea lor e interesantă tocmai pentru că omul vrea să afle ce se întâmplă în continuare. Şi cu cât ţelul e mai dificil de atins, cu atât caşti gura mai abitir. O fi complicat?

Concluzia: Dacă vă freacă grija de imaginea ţărişoarei, aflaţi de la mine că e ameliorabilă. Dacă ciordiţi mai puţin şi excretaţi mai puţine retarzenii, brusc o să părem mai cinstiţi şi mai inteligenţi.

Ce le-a fătat mintea

You may also like...

20 Responses

  1. alex says:

    bun comentariu. intrebarea idioata deriva din noua politica de stat. se poate trage concluzia ca idiotii au preluat stapanirea tarii

  2. Domnul Bob says:

    Idioții stăpânesc țărișoara de vreo 2000 de ani. Doar că acum au voie să vorbească liber.

  3. pierre says:

    Pleonasm, te’am prins: vreun retardat de ziarist. Dau eu doua beri.

  4. Le place sa fie negativi, stirile rele aduc mai mult rating…

  5. Mitel says:

    Pana si cea mai lowbrow creatie contine elemente negative, nu e ca si cum tre sa fi mare cunoscator ptr. a intelege ca tematica negativa =/= calitate indoielnica.
    Concluzia e ca oamenii care cred asta nu se uita la filme, nu citesc carti, nu s-au benoclat pe gugal din curiozitate la picturi. As vrea sa-i intalnesc pe oamenii astia ptr ca mi se par aproape exotici. Cretini exotici.

    • Lorena Lupu says:

      vino la conferiţe de presă. e prilejul perfect pentru studiat oligofreni siniştri. iar imaginea ţărişoarei e subiectul retardat care se ridică iar şi iar, ca căcatul plutitor.

      • Strajnik says:

        Motto: ”Când am plecat de-aci, v-am lăsat săraci şi proşti; iar cand am revenit, v-am găsit şi mai săraci, şi mai proşti !” – Constantin Brâncuşi

  6. Nautilus says:

    “Dar de ce faceţi numai filme care strică imaginea ţărişoarei?”

    Un tip care se credea jmecher şi de fapt era un mare ţăran îşi făcuse cândva în satul lui o casă de toată frumuseţea şi destul de mărişoară, vreo 10 camere, pe care şi-o îngrijea cât putea de bine, toată ziua o mătura şi ştergea totul de praf.

    Dar el stătea cu baba lui în 2 cămăruţe şi le deschidea pe celelalte numai când avea musafiri. Avea o imagine de tip gospodar şi cu bani pe care trebuia să şi-o cultive 🙂

  7. valer says:

    Când mai dai de un exemplar asemănător, ia-l de mânuţă şi du-l la Marga, explicându-i că nenea în cauză drege imaginea României cu calorifere, etc.
    Aşa, toată lumea are de câştigat. Ipochimenul nu se mai rătăceşte pe la vreun fil, tu nu te mai enervezi ….

  8. Claudiu says:

    Probabil “the sinister retard” din spate era de la CanCan, Libertatea, Kanal D sau restul mizeriilor….

    You need to relax……just a bit 😉

    But good point though……

  9. ralucahippie says:

    Citand din clasicii in viata; omului ii lipsea placuta de inmatriculare.
    (Cine a citit Batausul de Campi stie!!!!)

  10. Adrian says:

    Povestea e mai complicata decat credem. Unu: hai sa lasam deoparte confuzia pe care multi o fac intre filmul comercial si cel de arta. N-as spune ca imaginea noastra e stricata de exorcismul lui Mungiu, cu nimic diferit – ca problematica, atentie, nu ca limbaj artistic – de The Exorcism Of Emily Rose (poveste bazata tot pe un caz real), dar cand gafezi monumental – vezi nuca din peretele manastirii de dupa dealuri – e posibil ca cei mai cunosc cate ceva, raspanditi prin cam toate colturile lumii, sa zambeasca… ingaduitor. Si nu merge argumentul cu fictiunea, ca aici nu vorbim de Brazil sau Palilula, ci de un film in care veridicul e o conditie de baza.
    Secondo tempo: treaba cu Noul Val incepe sa se limpezeasca. Eu n-as compara muntele de pelicula premiata cu milestone-ul lui Jarmusch. Ceea ce incepem (timid) sa reprosam Noului Val e o anumita incrancenare, osificare, un anumit manierism in care a inceput sa intre. Inteleg ca filmul trebuie sa-ti puna micile celule cenusii – vorba lui Poirot – in miscare, dar filmul romanesc s-a transformat intr-un fel de storcator de creiere. Si hai sa nu-i comparam cu Pasolini, ca nu-i ajung nici pana la unghia de la degetul mic. Nu doar subiectele picante il definesc pe Pasolini, ci si LIMBAUL CINEMATOGRAFIC, pe care Pasolini il inova cu pofta. Ai nostrii merg pe aceeasi melodie din premiu in premiu, ca e mai comod. Au talentul lui Rodin, dar Pasolini e deja Brancusi. Adica e altceva. Sa nu gandim doar in termeni de story, ca filmul e o arta in sine, cu un limbaj in sine, nu doar o simpla depanare a unui story. Unii merg pe cai batatorite, deschise de altii. Altii sunt ei insisi deschizatori de drumuri. A, ca fac ai nostri ce facea Jarmusch prin ’84 e ok, dar… Pasolini… come on! Cam fortata comparatia. La umbra premiului nu se nasc capodopere, vorba lui Constantin al nostru.

    • ralucahippie says:

      Da, dar doar pentru ca filmului respectiv i se pot adue critici valide, legate de estetica/limbaj artistic- nu justifica critica nevalida “vaaai, strica imaginea tarii”.

  11. Adrian says:

    Stricatul sau nestricatul imaginii n-are legatura directa cu arta. Cronos-ul lui Goya si anemonele lui Luchian tot arta se cheama, chiar daca una e pe gri si alta pe roz. Cand te incrancenezi si pui proleme grave nu inseamna automat ca faci arta. Inseamna ca pui probleme grave. Da, poti face arta si in roz dupa cum poti face arta si in gri. Arta tine de limbaj, de tehnica, de maiestrie, nu de subiectul in sine. Ca Noul Val strica imaginea tarii nu stirbeste cu nimic din actul artistic, insa poate aduce discursul in derizoriu. Daca sunt un cineast din Unkibunku si ma pasioneaza figura lui Vlad Tepes – care a domnit in China – pot face un film superb, artistic pana in maduva oaselor. Faptul ca il plasez pe Vlad Tepes in China e secundar. Nu ma impiedica sa iau un premiu, dar nici pe spectatori nu-i impiedica sa savureze ridicolul.

  12. hated says:

    Am facut, fac si voi face sex cu toata lumea si de toate tipurile. Sunt o nimfomana.
    Mai sunt si curva, proasta, betiva, materialista, egoista, urata si in general, tot ce e mai rau pe pamant. Sufar de BTS si am facut nenumarate avorturi.
    Si toate povestile care circula la adresa mea sunt adevarate. End of story. Satisfied?

  13. cipslim says:

    retarzenii este un cuvant foarte urat.

  14. hated says:

    Si inca ceva: stiu ca imi sunt ascultate telefoanele si conversatiile de acasa si se poate manca kkt cu lopata pe tema asta. Se vede mai bine cine citeste pagina 5 si scuipa seminte 🙂

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: