Ne oprim şi noi să gândim 5 minute?

Ne-am supărat că a ars clubul. Am purtat doliu. Am cumpărat albumul trupei care a suferit teribilul dezastru. Am ajutat cu ce am avut. Mai ajutăm. Am identificat corect că clubul funcţiona pe naşpa, iar autorizaţia fusese emisă pe naşpa, că, vorba unui prieten regizor, tu te duci să ceri soluţii de siguranţă şi ei îţi cer şpăgi şi aşa mai departe.

Am obţinut demisia lui Ponta şi demisia lui Piedone. “Da, dar Oprea e în guvernul interimar”. Mult n-o să mai fie.

Până aici, totul a fost ok, de aici lucrurile încep să degenereze într-o direcţie extrem de dubioasă, care mă îngrozeşte, şi e important să nu ne îmbătăm cu acest drog al iluziei puterii.

“Am dizolvat guvernul, acum hai şi parlamentul”. Hai să fim populaţia aia dementă de băştinaşi care vrea banane şi taie tot bananierul. Hai să dăm cu ei de pământ, tu-le mama lor astăzi şi mâine.

NU. O ţară instabilă politic este o ţară pe care orice vecin turbulent o poate invada cu japca, iar noi avem un vecin turbulent în est, care are o problemă cu apartenenţa noastră la NATO. Cum se explică faptul că, din câte zile de ieşit în stradă erau, marile puhoaie de mulţime şi căderea guvernului s-au petrecut exact peste Summitul NATO, în timp ce România găzduia opt preşedinţi străini? Să vină musafirii şi să dea peste o ţară în flăcări şi în haos?

Să ne gândim un pic la fenomenul Euromaidan din Ucraina. Foarte frumos. Era vorba tot de NATO, a naibii coincidenţă. Ucraina îşi dorea şi ea să intre în UE şi NATO, iar Rusia nu era de acord. Tineri vijelioşi au ieşit tot aşa în piaţă la manifestat, voiau să scape tot de un Victor cramponat de putere (Ianukovici). Au ieşit, au manifestat, ce nobil, ce frumos.

Dar exista o diferenţă minusculă. Şi anume: că ei aveau de ce. Victorul lor nu se dădea dus. Al nostru în schimb a cedat din prima noapte. A fost poate singurul gest patriotic din viaţa lui.

Care a fost consecinţa pe termen semilung a Euromaidanului? Erodarea stabilităţii statale. Pe termen ceva mai lung? Război civil. Pe termen şi mai lung? Rusia şi-a înhăţat Crimeea, şi a proclamat republicile “independente” Doneţk şi Luhansk. Asta vreţi, idioţilor? O ţară măcinată de război? Da, e frumos să râdem cu gândul la Republica Independentă Vaslui, dar parcă nu justifică bombardamentele.

Vreţi voi să fiţi la anul sirienii ăia care se roagă de diverşi alţii să-i ia în barcă? Boilor. Boi siniştri. Nu vă dă nimeni libertate de-a moaca. Dizolvaţi politic România în ACEST context internaţional!? O daţi pe tavă Rusiei. Cretinilor. L-aţi dat jos pe Ponta? Da. Bun. Faceţi-vă temele şi propuneţi-i lui Iohannis lucruri mişto. El e dispus să vă asculte. Putin nu va fi. Pentru o armată rusească, 30.000 de oameni într-o piaţă sunt genul de glumiţă care se rezolvă cu o ploicică de napalm.

Ştiu că sunteţi mult prea ocupaţi cu veselia, hora şi dansul, dar în tot acest timp, leul se depreciază faţă de euro şi dolar văzând cu ochii şi nici pe şefii voştri corporatişti nu-i văd foarte bine. Vă spun eu, dacă daţi jos Parlamentul, ăştia îşi bagă frumos în băgăjel joburile voastre plătite cu mii de euro şi pleacă pe alte meleaguri. Pentru că economia are nevoie de linişte şi pace. Nu de nesiguranţa zilei de mâine. Uite, v-o spune directorul Camerei de Comerţ şi Industrie, un băiat care chiar ştie economie.

Ieri au circulat nişte poze pe Facebook, cu dubioşi cu portavoce care v-au mânat spre Parlament. Şi unii v-aţi dus ca oile. Că aşa sunteţi voi. Masă de manevră. Vă urlă unul ceva cu hotărâre în portavoce, îl urmaţi.
Zice un trepăduş pe Facebook: hai să-l chemăm pe Iohannis în mulţime, hopa toate oiţele la aliniament. Vă lipseşte un asasinat, tâmpiţilor? Unul frumos şi apoteotic, aşa, Kennedian? Cu Rusia în fundul vostru? Cât de tâmpiţi să fiţi?

Cereţi ridicarea imunităţilor parlamentare, dar lăsaţi naibii structurile de putere ale României în pace. Aveţi alegeri în mai puţin de un an. Traseul democratic de schimbat puteri. Alegeţi oameni care să vă reprezinte când aveţi democratic ocazia. “Ăăă, eu nu mă duc la vot. Că nu e cool”.

În 2012, aţi ales politicienii pe care i-aţi meritat în 2012. Până în 2016, poate mai evoluaţi şi voi.

Foto: Dragoş Cristescu.

Ce le-a fătat mintea

You may also like...

155 Responses

  1. Ema says:

    Pana acum te mai uram, ma enervam la unele comentarii, te mai saream cate o saptamana, doua, dar azi te iubesc si de azi o sa te iubesc pentru tot restul vietii mele, fara sa te stresez, fara sa te scot la cafea, si fara sa te invit pe la mine. Si cum o sa imi dea astia codurile de la noul card o sa si contribui la blogul tau. Pentru ca te iubesc.

  2. Radu Sorin says:

    Am citit aproape toate postările tale și pot spune că am fost de acord cu ce ai scris până în prezent. Dar cred că generalizezi fenomenul galeriilor și al instigatorilor, nu cred că ai înțeles foarte bine care sunt revedincarile celor care vor cu adevărat schimbare. Nu a cerut nimeni înlăturarea armatei, a serviciilor și a celorlalte structuri care se ocupă de sigurața națională. Sunt convins că aceste pot funcționa foarte bine și fără Oprea & Co. Sunt convins că sunt foarte mulți oameni competenți care pot înlocui mizeriile din politica actuală. Fiecare cere ce vrea și nu este obligat nimeni să-l ascute dacă bate câmpii. Si pot spune că esti puțin naivă dacă tu crezi că U.E. și N.A.T.O. își vor lua mâna atât de usor de pe un obiectiv strategic major. A crescut cursul euro? Și ce?! Tu crezi că se paote schimba un sistem stând acasă confortabil și fără niciun fel de cost? Dar care câte lucruri a pierdut țara asta în ultimii 26 de ani din cauza hoțiilor și a corupției politicienilor? Ne speriam că a crescut cursul euro cu 10 bani? Pe bune?! Dacă și asta este o diversiune pentru a liniști populația? Spui că avem ce meritam pentru că asta am ales în 2012. Dar care erau opțiunile atunci? Să rămână PDL, să alegem PPDD sau să alegem UDMR? Românii au ales mereu din răul cel mai mic, cu greață, tocmai aici este problema, gunoaiele astea nu mai au nimic de oferit d.p.d.v. politic, îi cunoaștem foarte bine. Și dacă ăștia sunt singurii politicieni pe care îi poate da țara asta… eu sunt pregătit să-mi fac bagajele și să plec.

  3. Lotus says:

    Câteva gânduri:

    1. Poporul, masele sunt o forţă. Atunci însă când le lipseşte discernământul, ele sunt o forţă de manevră. Cred că multe schimbări radicale au avut la origine un sentiment de revoltă autentic, cu ieşiri în stradă şi tot tacâmul, care a fost însă repede „confiscat” şi orientat în direcţia potrivită de cei care aveau mijloacele şi interesul de a manipula. În această lumină, apelul la calm şi luciditate este mai mult decât bine-venit.

    2. Da cu Maidanul.

    3. Parlamentul nu trebuie dizolvat dar trebuie restructurat. Asta nu are legătură cu evenimentele de acum, este o necesitate politică românească. Reamintesc că noi am participat la un referendum pe tema parlamentului unicameral şi am votat da. Voinţa poporului trebuia să fie pusă în fapt de către politicieni, rezultatele referendumurilor sunt obligatorii pentru clasa politică. Astăzi noi avem în continuare un parlament bicameral, după ce diverşi lideri politici au vorbit de la tribune, ulterior referendumului, despre necesitatea păstrării actualei formule.

    4. Pentru a restructura parlamentul avem nevoie de inteligenţă şi luciditate. Poate şi de calm. Nu avem de niciunele. În situaţia actuală, probabil cea mai bună soluţie de a schimba ceva în bine este să înfiinţăm partide noi, compuse din tineri, care să ofere o alternativă la clasa politică din prezent. Altfel, dacă îl înlocuim pe Ponta cu Blaga, pe Blaga cu Udrea şi pe Udrea cu Dragnea, ce rezolvăm? Noi nu avem la ora actuală alternative pentru care să luptăm sau pe care să le susţinem.

    5. Care e legătura între Ponta şi Colectiv?

  4. Lorena, instabilitatea aia politică prin care putem fi invadați de vecinu’ de la est, încă nu există. Singurul moment în care România ar putea fi vulnerabilă în acest sens, ar fi să nu existe un Președinte, care, în lipsa unui interimat din partea unui parlament ce n-ar exista, poate fi facut de un membru al Curții Constituționale prin vot, tot de către Curtea , care este garantul constituției actuale. Deci România nu ar avea cum să fie invadată așa ușor. …Plus că suntem în UE, și NATO, si avem și tratate de alianță în acest sens cu Balcanul.
    Restul este foarte corect ce spui.

  5. Daniel Ioan says:

    Foarte bine gandit, foarte bine scris. Extrem de actual si important. Ma sperie teribil opiniile exprimate de Radu Sorin. Dupa caderea Guvernului, a Parlamentului, a Presedintelui nu poate urma decat anarhie sau dictatura militara (eventual a seviciilor, care vad ca sunt tare apreciate). Iar atunci scenariul cu “stabilizarea” ruseasca si emigrarea ca sirienii poate deveni Strada este buna pentru demolare dar nu pentru constructie. Inteligenta noastra se va vedea doar prin ce vom construi. Pentru asta e nevoie de dezbateri serioase si de mobilizarea cat mai multor competente.

  6. Lotus says:

    Adică, pe scurt: cauze de nemulţumire există. Şi cu cât ne ambalăm mai tare, cu atât devenim o forţă mai puternică. Dar depinde în ce direcţie este orientată forţa asta. Că e ca la electricitate, poate să ne dea lumină ori poate să ne producă explozii. Ori eu n-am văzut nimic care să-mi spună că stăm foarte bine la capitolul control şi orientare. Aşa că da, poate ar fi mai bine să ne temperăm şi să judecăm la rece. Măcar acum, dacă n-am făcut-o de la început.

    PS: Huo Parlamentul! 🙂

  7. Radu Sorin says:

    Sunt convis că nu interesează pe absolut nimeni din afară de cetățenii acestei țări, dar să nu uitam că avem o poziție geostrategică foarte avantajoasă pentru N.A.T.O. Suntem fix în coasta rușilor și parte din scutul anti-rachetă al NATO este instalat și la noi în țară. Lucrurile s-au mai schimbat de la semnarea acelui tratat.

    • Lorena Lupu says:

      poziţia asta superbă nu i-a împiedicat de americani să sacrifice România în pactul Roosevelt – Churchill – Stalin.

  8. Joker says:

    Din experienta mea trista din anii ’90, o multime de intelectuali se comporta fix ca o gloata, parca le scade IQ-ul cand se aduna. Probabil fiindca “taria” intelectualilor sta (inca) in individualitate, si aia se estompeaza in multime. Din multime ies rareori lideri adevarati. Ies, in schimb, oameni care vor ceva pentru ei, care nu sunt multumiti cu ce au. Si oportunistii, desigur.
    Ce e de facut? Zic eu, sa nu mai cautam rezolvari radicale prin excelenta. Sa ne dezvatam sa mai distrugem (un sistem, ceva) pana nu avem ceva viabil de pus in loc.Sa ne cultivam liderii, elitele neamului, altfel spus. Alea distruse cu trei generatii in urma. E un proces de durata, va dura mult, refacerea asta, ca si padurea cand o tai.
    Ai pus punctul pe “i” aici.

  9. Josina says:

    Ai dreptate cu tot ce zici. Cu absolut tot. Da’ nu mai vorbi asa urat cu oamenii, in pula mea! Si stii de ce?! Pentru ca asta chiar e un material tare, deschizator de ochi, unde subiectul e expus limpede si pertinent si care ar fi putut duce la trezirea multora care bajbaie si care nu o sa-l citeasca pentru ca i-ai facut idioti. Poate sunt doar necunoscatori, poate nu au inteles doar, poate sunt inca prea tineri ca sa se prinda cum merge jocul. Asta nu ii face idioti, nu? Hadi, Loreno, ca sa moara ma-sa daca nu esti singura mea speranta dintre toate jurnalizdele romance.

  10. Nautilus says:

    La un moment dat, un tip (suspect de) Preafericit zice cam aşa: dacă există o astfel de ostilitate la adresa Bisericii pe care o conduc, şi de asemenea starea mea de sănătate precară, poate că ar trebui să luăm în considerare retragerea.

    Bineînţeles, publicul la fel de preafericit ca şi omul nostru (ceea ce în ultimii ani nu prea se întâmplă) exultă: să plece mafiotu’, derbedeu’, securistu’ îmbrăcat în aur care face catedrale de 500 de milioane.

    Dacă pleacă nea Daniel, nu se schimbă nimic în bine. Teoria evoluţiei rămâne dispărută (ca printr-o minune dumnezeiască) din manuale, orele de religie se fac în continuare cu palma şi cu focul Iadului, rockerii sunt tot satanişti, iar maneliştii credincioşi cu familie şi aşa mai departe.

    În schimb vine în loc Teofan. Care e clona făcută în laboratoarele de sub Yamantau a celuilalt preafericit, Kirill de la Moscova. Dacă până acum atmosfera mirosea a pucioasă, sub domnia talibanului de Teofan se va aprinde pucioasa precum buretele de la Colectiv.

    Din pricina asta e preferabil să rămânem cu mafiotul securist şi aurul lui.

  11. moravuri.grele says:

    De ce un articol asa de injurios la adresa unor oameni satui de o viata lipsita de respect si decenta? Imi pari o persoana destul de desteapta, nu inteleg toate aceste injurii. Si nu, nu-ti sunt dusman, chiar apreciez ideea articolului, dar trebuia sa-ti spun ca o puteai face mai delicat. Romanii s-au saturat de bici, chiar daca multi dintre ei nu inteleg decat de frica lui.

  12. Andrei says:

    O mica mare diferenta intre noi si Ucraina…noi suntem membrii UE deja de 8 ani,Ucraina dorea sa adereze la UE si sa plece de sub talpa Rusiei,noi nu mai suntem de o lunga vreme…alta…noi suntem membrii NATO de 10 ani,cu drepturi depline,si chiar daca SUA conduce de facto NATO,nu exista optiunea rezilierii unilaterale a contractului cu NATO…si nu mai compara situatia de atunci cu pactul ribentrop molotov cu cea de acuma,ca nu seamana absolut deloc…conjunctura e complet diferita…cre***o

    • Lorena Lupu says:

      în momente internaţionale complicate ca acestea de acum, conjunctura e cât se poate de fragilă. iar SUA poate sacrifica uşor pioni într-un joc de şah mult mai mare.

  13. Mihai says:

    ridicarea imunitatii parlamentarilor, 300 nu 600 si alte cretinisme imunde pompate ca teme de campanie de partidele de dreapta in ultimii ani si mestecate de cretini acum, nu trebuie luate in serios. Sa-si imagineze tinerii frumosi si prosti urmatorul scenariu. Kovesi sau altcineva, hotaraste ca azi vrea sa aresteze preventiv 50 de parlamentari. Pana seara se schimba majoritatea in parlament si se voteaza legi ilegitime, nereflectate de ce a ales poporul. Nu conteaza ca a doua zi ii elibereaza, raul a fost facut. Toate fortele in stat trebuie echilibrate, nu poti sa lasi puterea judecatoreasca si magistratura sa acapareze legislativul dupa bunul plac. E jenant ca trebuie sa predai lectii de cultura civica de clasa a 4-a tinerilor care se dau educati dar nu cunosc nici macar principii elementare democratice.

  14. The Birdwatcher says:

    Lorena, americanii ne-au sacrificat, dar la Potsdam, Yalta et al., n-au avut nicio treaba cu pactul cu pricina.

  15. MADALIN says:

    nimic nu e intamplator..

  16. Gigel says:

    Am sa va atrag atentia ca la Istorie stati foarte prost. Mai ales la personaje politice din istorie. Pactul Ribbentropp-Molotov a fost intre Germania Nazista si URSS pentru impartirea Poloniei. Europa a fost apoi impartita in sfere de influenta in cadrul unui alt tratat intre Stalin, Churchill si un Roosevelt foarte aproape de moarte. Datorita pozitiei de putere din momentul acela Stalin si-a impus propria vointa stiind deja de la spionii proprii de boala lui Roosvelt care incerca sa nu se dea de gol. Churchill singur nu avea cum sa intervina Marea britanie fiind foarte izolata si deja avand statutul de Mare Putere distrus de anii de razboi.
    Restul nu comentez dar oricum e cel mai negru scenariu. Rusia a putut sa influenteze Ucraina cu care are granita comuna dar intre Rusia si Romania mai exista o bucata de Ucraina si Moldova.

  17. MADALIN says:

    daca pleaca si preafericitu’ asta o sa vina altul cu planuri mult mai “bune” pt noi :))

  18. Andreea Iordacheanu says:

    Sharing is caring? Parca am mai auzit asta undeva, chiar pe la o corporatie, sa zic! E copiata sau…???? Nu e frumos sa copiezi! Ponta stie!

    • Lorena Lupu says:

      Andreea Iordăcheanu, asta e singura dvs. reacţie la ideile acestui post? Mă amuzaţi. “Sharing is caring” e parte din blog theme. Puteţi comenta ceva relevant sau aţi trecut doar ca să azvârliţi o prostioară?

      Razvan Stirbat: Dacă opţiunea dvs. e pro-rusă, eu nu am de ce să vă conving de contrariu. Omul are libertatea să aleagă, dacă îşi asumă consecinţele. Vreţi teroare rusească? Cum doriţi.

  19. Razvan Stirbat says:

    Of, dar chiar un vreau sa par conspirationist, de ce tinem atat de mult cu vestul, de ce unii inca avem impresia ca de 1000 de ani au ramas aceleasi ideologii in spatele statelor, America nu mai e America de cand Rezerva lor federala a devenit privata si nu sub incidenta Statului Federal, e usor sa te lasi gidat de propaganda si sa crezi in cele din urma ce nu esti pacalit, Rusia nu mai e imperiul tarist, iar liderii rusi nu sunt comnuisit mai noi prin comportament par a fi nationalisti (nu inseamna ca tin ochii bulbucati pe bogatiile altora cum o fac privatii ce detin si rezerva federala a SUA), daca denota ceva comportamentul lor este ca vor sa isi pastreze integritatea. Si acum partea care pare conspirationista: https://www.youtube.com/watch?v=4W85OnL4xtY

    Si da hai sa gandim: comparati va rog: https://www.youtube.com/watch?v=q13yzl6k6w0 cu https://www.youtube.com/watch?v=x6oxByE_lEU

    pare ca un cliseu ce propun stiu. Obama UNGA 2015 speech vs Putin UNGA 2015

    unu se lauda, si cere suport, unul cere raspundere si propune solutii, unul vrea sa construiasca o colaborare, unul vrea sa aminteasca

    Nu am folosit “unul” si “altul” pentru ca preferintele mele sunt deja cunoscute, am folosit doar “unul” ca sa va dati seama care-i care.

    Si ca sa nu fiu acuzat de “ghidarea” proprilor voastre opinii (asa cum fac unii la proteste) accesati primul link abia dupa ce ati vazut discursurile(ultimele 2 linkuri)

  20. MADALIN says:

    nu facem decat sa le facem jocul in continuare, STOP !!! nu v-ati saturat de bici ? sa dati la pedale si altii sa va bage-n stanci ? si ce crezi ? cand ne oprim sa dam la pedale vor da iar cu biciu ca asa functioneaza.SCHIMBAREA INCEPE CU TINE , asta ar trebui sa citeasca fiecare politician, daca nu, o sa ajung eu presedinte !

  21. Florin Scarlat says:

    Probabil ai dreptate in esenta mesajului. Nu inteleg injuriile aduse oamenilor. Crezi ca nu se intelegea mesajul transmis de tine daca nu ii jigneai pe oamenii aia in felul acesta??? Fiecare dintre noi crede in ceva, se lupta pentru ceva. Daca ai o alta opinie o poti afisa frumos pe blog, nu trebuie sa jignesti 20000 de oameni. PS: sa nu crezi ca ma simt cumva, nu am fost in strada alaturi de ei. Succes la ispiratie pe viitor.

    • Lorena Lupu says:

      ghinionul este că e blogul meu personal, cum ar veni curtea mea, şi pot să-mi afişez opinia frumos sau urât, cum îmi vine.

      n-am jignit 20000. o parte ştiu când să se oprească. am constatat doar că o parte sunt pe pilot automat. bat la uşi deschise.

  22. Alex says:

    Nu-ti spun decat atat desteapto:voteaza tu democratia cand lista e deja impusa! Fara radicalizare nu vom obtine nimic,astia nu cedeaza asa cu mangaieli,si vorbe frumoase.

    • Lorena Lupu says:

      Alex: deja au cedat. vă luptaţi cu un adversar care a pus deja capul în ţărână. şi, dimpotrivă, hărţuindu-l după ce a cedat, îl veţi mobiliza să v-o tragă. psihologie elementară.

  23. Ioan says:

    Lasand la o parte injuriile ca la usa cortului, de-a dreptul inadmisible de altfel, ai dreptate in multe privinte. Ideea de generare a unor alegeri anticipate prin demisia in bloc a tutoror parlamentarilor este o aberatie fara margini. Ar insemna ca institutia aia sa dispara, desi cladirea in sine ar ramane acolo. Odata ce si-au dat demisia, calitatea lor de parlamentar inceteaza de drept, fara interimate, fara exceptii. Institutii fundamentale ale statului precum parlamentul, presedentia, guvernul sunt prezente 24 de ore din 24, 7 zile din 7, chiar daca nu se reunesc de obicei in miez de noapte. Au prerogative clare, fara de care tara nu poate functiona in eventuale situatii de urgenta, fie vorba de cutremur, amenintari la unitatea si suveranitatea statului, crize de tot felul.
    Pe de alta parte, cand vine vorba de a interpreta cumva revendicarile strazii, cred ca trebuie sa dam dovada de mai multa intelepciune, imaginatie si simpatie. BIneinteles ca furia lor este indreptata si spre parlament, probabil institutia statului cu cel mai redus grad de incredere in randul populatiei, de sub 10%. Asadar, furia este legitima. Iar lozinci precum “Jos! Duca-se toti dracu! Afara cu ei! Javre ordinare! Sa vina altii!” sunt reactii cat se poate de naturale, fiind vorba de aproape 600 de mameluci ce au prestat o activitate deplorabila din functia in care au fost alesi. Asta nu inseamna ca in urma unei discutii lucide, la rece cu fiecare din protestatari, acestia ar milita pentru desfiintarea institutiei si un sut in cur impostorilor ce o conduc. Sunt cred cat se poate de constienti ca schimbarea nu se face de azi pe maine, ca reformarea clasei politice in esenta ei este vrem nu vrem un proces de lunga durata ce implica eforturi constante.

    Asadar, sa nu interpretam gresit niste lozinci vehemente, transante, pline de ura, dezamagire, frustrare, lehamite, sa nu le scoatem din contextul psihologic si social din care au fost plamadite si sa nu-i vedem pe protestatari ca pe o masa amorfa cu apucaturi anarhiste.

    • Lorena Lupu says:

      După cum spuneam mai sus, e grădina mea, iar în grădina mea e admisibil ce vreau eu. Când o să-mi solicitaţi un articol remunerat, îl voi redacta după doleanţele dvs. Acesta e gratuit.

      În rest, mulţumesc, ce spuneţi e just.

  24. Ionut says:

    Ei, nu e vorba ca ne invadeaza rusii, dar oricum pot profita de instabilitate pentru a-si promova anumite interese…e logic. Eu, in locul Rusiei asa as proceda 100%…nici nu incape vorba, prosti daca nu o incearca macar. N-au cum sa forteze ceva armat…pff..no way, dar pot influenta chestii subtile, promova politici.. prin anumiti oameni aparent bine intentionati. Sper sa nu se intample…e doar o teorie rezonabila.
    E ok cu reformele dar vidul de putere e periculos…
    Alta idee…nu zic ca nu se putea muuuult mai bine dar cu guvernul asta (cu toti idiotii din el, cei incompetenti sa dispara, perfect normal) a fost inregistrat un oarecare progres. Ideea e ca trebuie continuat indiferent de forma de guvernare, ideea de tehnocrati mi se pare ok. Daca vine alt partid si forteaza o schimbare de paradigma bazata pe alte interese politice…pai ne-am kkt pe ea de treaba..a te reapuca de alta prostie e mai rau. Trebuie asigurata sustenabilitate, pastrarea a ce e ok si eliminarea/modificarea a ce e rau.
    Si cel mai important, originea la tot..ne trebuie o infuzie masiva de cultura civica atat in randul alor de la putere cat si in randul societatii civile. Sper ca aceasta cltura civica..sociala..cum vreti, sa se dezvolte in generatia asta. Inseamna etica, integritate…spirit civic..actually giving a fuck tot timpul nu doar la socuri sociale. Trebuie sa nu mai fim pasivi…nu ma refer doar la manifestatie dar si dupa…a construi ceva, a pune umarul pe cat posibil.

  25. Ionut says:

    Scuzati erorile din text.. daca nu incearca* etc.

  26. marius says:

    Ma, da ce tot o dai atat cu rusia ?!? Zici ca rusia e omu’ negru cand eram mici si ne speria mama sa dormim. Daca ponta si-a dat demisia si guvernul s-a dizolvat, iohanis la ce mai sta ? El de ce sa nu-si dea demisia ? El nu face parte din clasa politica, el nu e corupt, parca inainte sa candideze la alegeri i s-a facut dosar penal si lui, nu ? Cu alea 6 case, ca a facut prapad in Sibiul ala acolo. Dar nu, el sta acolo cuminte zici ca e cel mai curat politician, zici ca-i Alba-ca-zapada, IESI AFARA SI TU , TE-DRACU !!! Smiorcaitu dracu, “eu n-am guvernu meu dar stiti ..eu …n-am guvernu meu”

  27. Nuti says:

    Am mai scris asta si pe alt site, poate cineva se gandeste si la consecinte.
    Problema noastra cea mai mare e ca multi dintre cei care au iesit in strada nu stiu ce vor de fapt. Este momentul sa cerem ceva concret, nu doar “o Romanie frumoasa”, “Romania trezeste-te!”, jos coruptia”, “jos Ponta”, “vrem spitale, nu catedrale”, etc. Ce inseamna o Romanie frumoasa? Care sunt lucruri concrete de care avem nevoie, noi, oamnenii sa traim decent?
    Avem nevoie de: salarii mai mari (dupa parerea mea, cand e o situatei de criza nu trebuie marite toate salariile ci doar cele mici), medicii trebuie sa fie platiti foarte bine si daca si atunci au luat spaga sa fie arestati, sporul de vechime sa nu mai fie introdus in salariul de baza (pentru ca parintii nostri ajung sa ia niste pensii de nimic desi au lucrat peste 30 de ani de munca) scolile si spitalele sa fie dotate cu echipamnte moderne (cum sunt cele din Europa), profesorii sa fie platiti bine dar sa-si faca datoria astfel incat elevii sa ramana cu ceva cunostinte cand termina scoala, drumurile sa fie amenajate si intretinute, in institutiile publice sa ramana doar angajatii care au rabdare, explica si trateaza civilizat oamenii indiferent de clasa sociala, numarul parlamentarilor sa fie la jumatatea numarului de parlamentari din prezent (platim cu bani multi, foarte multi parlamentari sa doarma si sa viseze), agricultorii sa primeasca subventii pentru ca poporul sa consume productia romaneasca, sa se modifice legislatia deficitara si prost elaborata si multe alte lucruri. Nu stiu daca este o solutie sa facem acum la sfarsit de an alegeri, pentru ca dupa cum stiti organizarea unor alegeri presupune cheltuiala foarte mare. Mai mult, parca in perioada asta va trebuie aprobat bugetul pentru anul 2016, iar toata situatia asta va crea un dezechilibru. Pe toti cei care ne conduc trebuie sa-i punem la treaba, indiferent de partidul din care fac parte, sa le aratam ca i-am votat sa ne asculte cerintele si nevoile si sa le realizeze. Oricare partid trebuie sa se teama de popor iar politicienii, in frunte cu presedintele trebuie sa dovedeasca prin fapte nu doar vorbe si promisiuni din campanii electorale. Mai e puin timp si o sa-i votam din nou, sa vedem atunci ce optinuni avem. Vrem sa votam, sa ne facem datoria de cetateni, dar nu avem pe cine. Vrem schimbare dar nu avem optiuni. E un lucru foarte bun ca iesim in strada, numai ca ar fi bine sa stim pentru ce o facem, sa nu fie degeaba… Mi-ar fi placut sa iasa lumea in strada si cand si-au marit demnitarii salariile singuri, iar Iohanis nu a comentat nimic pentru ca si salariul lui a fost marit la 21.540 lei brut (15.108 lei net). Nu ma deranjeaza ca si-au marit salariile dar nu-mi place ca au facut treaba asta intr-o perioada in care sunt oameni care vechime 10 ani in munca si iau in mana 1000 lei. Nu e moral pentru un presedinte sa aiba doar grija lui si nu grija poporului care l-a voata. El nu murea de foame, plus ca avea si alte avantaje, pe cand un cetatean cu 1000 lei salariul isi face datorii sa-si creasca copii si sa-i ajute si pe parintii cu pensii mici. Astea sunt lucrurile pe care trebuie sa le rezolvam prin iesirea noastra in strada….

  28. Nuti says:

    Ai mare dreptate! Sunt o multime de lucruri la care nu se gandeste nimeni iar cand haosul si dezechilibrele create vor afecta Romania mult mai rau decat se poate sa vedem cine isi va asuma responsabilitate faptelor?

  29. Gabriel says:

    Un articol de proasta calitate. Un articol care interpreteaza datele realitatii un pic altfel decat sunt si inca o varianta consiprationista. Domnisoara Lorena,in tara asta trebuie inbunatatite urgent niste chestiuni. Asta e un privilej al societatii romane ( asa cum e ea) sa se orienteze spre principiile sanatoase care cladesc un sistem social sanatos. Nu stiu de unde vine dorinta asta a voastra, a nonconformistilor, sa nu accepte ca lucrurile bune chiar se intampla si chiar avem nevoie sa facem odata ceva.

  30. mircea says:

    asa ceva…..uite cum gandesti “matale” 5 minute! 🙂

  31. George says:

    Ti se pare tie ca actualul guvern ar fi in stare sa ne apere de Rusia? Ar trebui sa gandesti tu 5 minute inainte sa ne dai noua sfaturi. Ai scris si adevaruri, dar parca prea ne-ai facut boi pe toti. Rusia daca vrea sa vina peste noi, vine oricând, cu sau fara parlament tot suntem degeaba in fata ei.

    George

  32. T says:

    Romania e in UE si mai ales in NATO. Putem sa le trimitem bezele si scrisori de dragoste rusilor si tot nu o sa se atinga de 1m2 din teritoriul Romaniei ca ar porni ceva din care nu ar iesi bine mama rusie (venirea mai devreme a anotimpului geros nu ar mai salva Rusia – daca te prinzi de aluzie). Astea fiind clarificate, articolul tau este irelevant.

    Spor in continuare!

  33. Si dreptate. Primul lucru pe care trebuie sa il facem este sa folosim emotia ca pe o sursa de energie dar sa ne gandim inainte de a actiona.
    Uite ce am inteles eu din ce s-a intamplat pana acum:
    https://nicichiarasa.wordpress.com/2015/11/06/coruptia-este-pana-la-urma-o-chestiune-de-numere/

  34. unualtu' says:

    Eu zic sa te opresti si sa te gamdesti mai mult de 5 minute baietel ca se pare ca nu o gandesti bine sub presiune.

  35. dalalau dan says:

    Foarte frumos spus si foarte adevarat, masele de oameni care se cred invincibile si cred ca pot sa ceara orice, sunt cel mai usor de manipulat si e foarte periculos fenomenul care se propaga si insistenta tembela de a iesi zilnic in strada. Mi-a placut mult cum ai pus problema si cum ai scris, felicitari.

  36. Nautilus says:

    Ionut> “Eu, in locul Rusiei asa as proceda 100%…nici nu incape vorba, prosti daca nu o incearca macar”

    Nu “ar face” sau “ar încerca”. O fac chiar acum. Lukoil cum au trecut pe şest în Olanda 2 miliarde de euro şi de acolo le-au făcut pierdute?… Şi asta e singura măgărie cu care au fost prinşi până acum. Dar nu se poate anticipa ce vor găsi procurorii dacă sapă mai adânc.

  37. vasilevali@yahoo.co.uk says:

    Te Iubesc! PERFECT real. Am citit si comentarii la acest articol. Unele s foarte duse cu pluta. Mare rabdare trebuie sa ai sa lucrezi cu omul prost. Si din pacate multa prostie in tarisoara asta. Sarim din una n alta, oameni carora le explici clar, argumentat logic, si ei o tin pe a lor. La NEAMUL romanesc e buba, nu la guverne. Nu suntem prea sanatosi la trotineta.
    Excelent articol!

  38. Elena says:

    Parerea mea, este o parere de student, poate nu am mintea prea coapta si nu stiu politica sau de ce va revoltati, dar oameni buni Tara asta arata ca o familie dezbarnata. Parinti divortati (partide plotice) si copii care alearaga de la un tutore la altul in functie de cum cred ei ca le este mai bine. Si nebunia din ultimile zile este, asa cum am spus, o nebunie. S-au revoltat 10 oamei care stiau ce vor si unde vor sa ajunga, dar si cand sa se opreasca…insa din spiritul de turma va tot duceti cu sutele si nu faceti decat sa repetati ce au zis cei dinaintea voastra, fara prea multe argumente in care sa credeti. Linistiti-va, mergeti acasa si ganditi…nu vorbiti, ganditi cat de adanc puteti, analizati-va si va veti da seama ca toti suntem la fel, ca toti furam mai mult sau mai putin, ca mintim si ne prefacem. Huiduiti degeaba parlamentul si guvernul…nu sunt singurii vinovati, ci toti suntem vinovati, tot poporul. Daca vreti sa faceti ceva, nu va mai faceti de ras, nu mai jigniti si actionati mereu cu cap…pentru ca reprezentam o tara, o familie, iar membrii unei familii trebuie sa fie uniti, pe cand noi mereu ne gandim doar la noi. Nu se va schimba nimic pana nu o sa formam acel cadru frumos de grup unit.

  39. Denisa says:

    Fara suparare, dar eu vreau schimbarea intregii clase politice!
    Eu sunt inginerul licentiat pe bune, fara loc de munca din cauza politicului implicat in apl si imparirea locurilor de mumca din privat. Eu sunt bolnava de cancer care nu stie daca va putea sa faca un CT atunci cand va avea nevoie cu decontul casei de sanatate si care are o indemnizatie de handicap de 270 lei lunar.
    Eu sunt mama care primeste o indemnizatie mizera de 755 lei lunar.
    Sunt sotia cuiva al carui salariu s-a diminuat cu 50% la taieri.
    Sunt fiica unei persoane care s-a programat pentru un RMN gratuit in ianuarie si caruoa nu i-a venit randul nici pana acum si care are o pensie de 400 lei.
    Sunt fiica unei persoane care lucreaza la negru pentru ca e prea batrana ca sa o mai angajeze cineva cu carte de munca.
    Sunt tanara care locuieste impreuna cu sotul, fiica si parintii ei intr-un apartament pentru ca un credit de casa ar insemna sinucidere financiara.
    Sunt credincioasa care plateste taxe jejustifcate BOR, fara chitanta sau bon fiscal.
    As vrea sa fiu antreprenor, dar…..
    Sunt nepoata cuiva nedreptatit de politia romana mituita.
    Da, vreau sa se schimbe tot, cu orice risc imediat, pentru a-i asigura fiicei mele un trai altfel.
    La revolutie nu ati tinut cont nici de nato, nici de altele si ne-ati decis acest viitor: trist, gol, sarac.
    La colectiv au murit de-ai mei. Pentru ca sunt o” golanca satanista” vreau sa continuam protestele!!!!!

  40. Vasi says:

    Lorena, mesajul tau e ok, nimeni nu si-ar dori asa ceva. Dar am si eu o intrebare, de ce trebuie sa fii mereu cu pula in gura??? La figurat evident, ca la propriu nu stiu si e treaba ta. Nu poti sa vorbesti frumos? Crezi ca fara “boi”, “sinistrii” sau “tampiti”, mesajul tau nu era inteles? Mai spala-te pe dinti inainte sa scrii 😉

  41. lau says:

    Lasa in pula mea conspiratiile, ca pana ne invadeaza Rusia mor oamenii de saracie si de tratamentul din spitale. Acum hai sa stam cuminti si sa nu incercam o schimbare mare ca ne invadeaza Rusia. Pai cu mentalitatea asta s-a ajuns la saracia in care traiesc oamenii in ziua de azi. Da-i in plm de rusi, bine ca nu ai zis si de o plaoie de meteoriti care ar putea sa loveasca Pamantul oricand…. Hai sa vedem prezentul in care traim, salariile mizere care se dau, conditiile din spitale…mor oamenii pe capete, asta e trist nu ca vine Rusia si te invadeaza, lucru care oricum nu se poate intampla asa usor, nu ne compara cu Ucraina….totusi!Probabil o sa realizezi care de de fapt idiotul in contextul asta. Trist…un articol de kkt!

  42. Lorena Lupu says:

    Lau, lasă-mă să pricep: dacă stai tu să urli în piaţă, subit spitalele vor deveni palate şi mâncarea va creşte-n copaci. Asta încerci să-mi povesteşti?

  43. Sorin says:

    Contextul e diferit de cel din Ucraina. Pe lângă apartenența la NATO și UE, mai avem și parteneriatul strategic bilateral cu Sam – Uncle Sam (nu e singurul, dar e unul care contează dpdv al securității). Oricum, nici nu e nevoie să ne bage rușii în seamă, nici fundamentaliștii islamiști din Asia de Sud-Vest. Noi ne venim singuri de hac.

  44. Vlad says:

    Total pe dinafara….daca dizolvi parlamentul nu e ca si cum suntem in evul mediu si in 5 minute vine stapanul vecinilor si se auto-proclama rege…
    Americanii au baze.
    Nato nu se dizolva.

    P.S.: Si daca ai avea dreptate…mai bine sa vina rusii…decat mizerile astea!!!

  45. Cristi says:

    “apartenenţa la UE şi NATO mi se pare destul de volatilă în condiţiile astea.” Nu stiu cine esti si ce ai in cap. E prima oara cand ajung pe blogul tau. Nu pare sa cunosti prea multe despre politica externa iar dupa limbaj am crezut ca e un barbat frustrat. Am gresit doar cu partea cu “barbatul”. Sunt doua variante, ori nu te pricepi si din dorinta de a zice/face ceva aparent bine ai scris niste randuri despre politica ori esti platita de diverse grupuri(politice sau nu neaparat) pentru a apara niste interese. Nu as vrea sa cred varianta conspirationista asa ca mizez pe prima. Stai in casa si posteaza pe blog ca cetatenii care ies in strada stiu ce vor (exceptii sunt intr-adevar dar nu se mai manipuleaza ca in 89, alta generatie, alta mancare de peste).

    • Lorena Lupu says:

      tocmai, că nu ştiu ce vor. ajunge să-i întrebi.
      de la “să nu-mi mai moară părinţii de foame” la “legi noi şi bune” şi la “nu ştiu, vreau şi eu ce vrea alţii”, răspunsurile te vor năuci.

      iar pe partea de politică externă: România nu e ajutată cu nimic de faptul că pare a fi într-o criză fără cap şi fără coadă.

  46. Gabriela says:

    Realistic vorbind, cam ai Dreptate, draga Lorena. Eu, din afara, nu pot decat sa ‘tin pumnii’ si sa ma rog pentru luminarea mintilor fratilor nostri romani care se ‘arunca’ cu capul inainte la primul ecou ce rasuna in bataia vantului. O Seara Placuta tuturor! 😉

  47. Mihai Florea says:

    “Societatea civila” eat my shorts! Sunt plecat de mult timp din Romania, nu ma mai intereseaza politica romaneasca, dar tot ma doare sufletul cand vad cum va duceti spre prapastie ca berbecii! Unde era mah societatea asta civila acum 10 ani cand duduia economia? nu era cumva parte din exact “sistemul” asta pe care vreti sa-l da-ti jos? hey, it takes two to tango. Coruptia era in floare. Atunci si-au facut averile astia de acum, dar n-a chitait niciunul: era destul si pentru sulime! Mai o smecherie, mai o masina bengoasa, mai cinci telefoane pe masa, mai o speculatie, mai o excursie in Bahamas, n-avea timp “societatea civila” de aratat cu degetul: pe constiinta doamnei societate o durea exact in sula(daca ar avea asa ceva). Intrebati-va care ar fi fost reactia acum 10 ani la ceva de genul Colectiv? la ce fel de cocktail ar fi iesit “societatea civila”? Molotov sau Manhattan? Acum dintr-o data s-a strans surubul si culmea, o mare parte din aia cu matzu plin mai ajung si prin puscarii; dar, hey, pazea ca s-a spart mamaliga! ne-a lovit constiinta aia in moalele capului: pe ei, pe mama lor de hoti care v-a pus unde sunteti! hmm, chiar asa, cine i-o fi pus acolo? cine?eu nu, ca n-am fost la vot, eram prea ocupat sa ciupesc din cascaval! manelistii si babele astea bisericoase si flamande, mutu-i in gura sa-i mut! din cauza prostilor, a hotilor, a tiganilor, a bisericii, a ungurilor, a FMIului…(las puncte ca sa completeze cu ce-l doare pe tot neprihanitul liber) Aratati-va mah unul pe altul cu degetul pt ca voi i-ati lasat de ani de zile sa va fure ca in codru! Pana nu o sa faceti asta, nu e decat ipocrizie! Iesiti acum cu lozinci lacrimogene tocmai bune de stors o lacrima de la cucoane dezechilibrate emotional. Pot sa adaug si eu un punct pe lista aia de revendicari, imediat dupa lustratie: cine n-a votat, n-are voie sa chitaie. Ar zbura vantul scaietii prin piata acum. Ei v-au jucat pe degete frumos! si nu de azi, de ani de zile, din ’90! v-au facut democratic, mah, la urne! Habar n-aveti sa jucati jocul asta politic. Sunteti chiar atat de naivi sa credeti ca iesitul in strada mai schimba ceva? exact ca un copil din ala razgaiat care da din picior in magazin pt ca vrea o acadea: acum! Nu-i de mirare ca se pisa pe voi cu bolta. Schimbarea cere timp si vointa. Ma tem ca voi ati pierdut trenul asta de ceva timp; ati ramas cu ochii in soare, pe peron. La un McDonalds.

  48. Un neinsemnat says:

    Suflet drag… Ce minunata esti! Pacat ca te folosesti de limbajul scarbos de murdar… Asta a fost un articol foare serios si pertinent, de o luciditate debordanta. Si cat se poate de adevarat… Nu oricine poate avea o astfel de viziune, felicitari. Repet, pacat de limbaj…
    Poate e o modalitate de a atrage atentia, poate e furia ce rabufneste, tu sti cel mai bine, dar asa nu faci decat sa atragi o anumita categorie de oameni. Si e pacat, caci poti si meriti mai mult.
    Am urmarit si un video cu tine. Acolo, sincera si fireasca, ai fost uimitoare. Pfff, daca nu te bagai in mocirla cu sexul si literatura specifica…. Dar cu atat mai meritoriu este daca te ridici de acum. Si stiu ca poti, esti o luptatoare, si inca ce luptatoare. Haide, se poate!
    Sa cauti Acatistul Sf. Mariei Magdalena si citestel. Si cauta un Duhovnic, cauta Raiul, lasa rautatile si mizeriile, meriti mult mai mult.
    Nu stiu daca are vreo importanta pt tine, dar eu am sa te port in suflet si rugaciuni.
    Bucurie!

    PS: nu e nevoie sa postezi pe public mesajul, am scris doar pentru tine. Nu am sa mai intru pe net, trebuie sa renunt la telefon, asa ca nici de raspuns nu am sa mai pot raspunde. Numai bine Lorena

  49. Zaqk says:

    Imi aduc aminte de aia care se pisa pe el de vot si era cool in 2012. Au rezonat multi cu aia.
    Acum la fel, se pisa pe ele de structuri ale statului. In loc sa depuna efort pentru imbunatarirea lui, ii vor capul.

    Eu as vrea doar sa intreb pe careva dintre ei: ba, ati dat vreodata spaga? Daca da, atunci nu va putea statul corupt?

    • Lorena Lupu says:

      Zaqk: statul corupt ne convine tuturor când ne serveşte interesele şi ne oftică când îi serveşte pe ceilalţi.

  1. November 6, 2015

    […] constitutia! Nu atacati Parlementul (ci parlamentarii corupti: X, Y) si celelalte puteri in Stat! Nu atacati institutiile statului. Scopul nostru este o Romanie mai buna, fara corupti si coruptie. O Romanie cu care sa ne mandrim, […]

Ştiu că ai ceva de spus.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Trollywood

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading